Yamaha company එක මුලින්ම නිර්මාණය කළේ FZ1 Bike එක.. ඒක අපි හිතනවට වඩා ජවසම්පන්න ඉහල තාක්ෂණයකින් යුක්ත යතුරුපැදියක්..
එන්ජිම ගැන කිව්වොත් මෙකේ තියෙන්නේ 1000cc 4-stroke එන්ජිමක්.මෙම එන්ජිම පිස්ටන් 4කින් මෙන්ම වෑල් 5කින් සමන්විතයි.. හොදම කරුණ නම් මෙම එන්ජිම කාබුලේටර් තාක්ෂණයෙන් මිදී අලුත්ම Fuel injection තාක්ෂණයෙන් සමන්විතවීමයි. Injection තාක්ෂණයේදී එන්ජිමට දහනයට අවශ්ය පැට්රල් පිස්ටනය මතට විදීම සිදුකරන හෙයින් යතුරු පැදියේ ඉන්ධන පිරිමැස්ම ඉහල මට්ටමකට මෙන්ම වැඩි බලයක් සමඟ සුමට බවක් එන්ජිමට ලබාදේ. ලංකාවේ indian යතුරුපැදි අතුරින් Fuel injection තාක්ෂණය මුලින්ම පැමිනියේ Hero Honda Karizma ZMR යතුරුපැදියෙයි. මේවන විට ටිකෙන් ටික කාබුලේටර් තාක්ෂණයට වඩා fuel injection තාක්ෂණය ඉදිරියට පැමිනෙමින් තිබේ.
අනිත් අතින් ගත්තහම body shape නම් බොහෝදුරට සමානකම් FZ එක හා FZ1 අතර තියෙන්නේ.. පිටුපස disk break පද්ධතියකින් සමන්විත වෙනවා..
ලංකාව වැනි රටකට යතුරුපැදියක් නිර්මාණය කිරීමේදී බොහෝදුරට ඉන්ධන පිරිමැස්ම පිලිබද වැඩි අවදානයක් යොමුකරන්න වෙනවා. හරියටම කිව්වොත් FZ1 bike එකේ ඉන්ධන පිරිමැස්ම 15km/l පමන වන අතර FZ bike එකේ ඉන්ධන පිරිමැස්ම 39km/l පමනවේ. මේ වෙනසට බලපාන ප්රධාන හේතුව එන්ජින් ධාරිතාවයේ ඇති වෙනස හා යතුරුපැදියේ බර අඩු කිරීමයි.
නව යතුරුපැදි බොහොමයක ignition type එක T.C.I unit එකකින් සිදුවන අතර ඒ ගැන විස්තර පසුව සවිස්තරව ඔබවෙත පිරිනැමීමට බලාපොරොත්තු වෙමි.
මං දැනට නවතිනවා.. මේක බලලා ඔයාලගෙ යෝජනා චෝදනා අදහස් සියල්ල comment එකකින් දක්වනවා නම් මැනවි... එහෙනම් ජය වේවා...!
FZ1 යතුරුපැදියේ දළ විස්තර කෙටියෙන්..
Engine
Engine type | Liquid Cooled, 4-stroke, DOHC, 5-valve | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Displacement | 998cc | |||||||
Bore & Stroke | 77.0 x 53.6 mm | |||||||
Compression ratio | 11.5 : 1 | |||||||
Maximum output | 150 PS/11,000 rpm | |||||||
Maximum torque | 106 Nm/ 8,000 rpm | |||||||
Starting system | Electric | |||||||
Lubrication | Wet sump | |||||||
Cylinder layout | In-line, 4-cylinder | |||||||
Clutch type | Wet, multiple-disc | |||||||
Ignition type | T.C.I. | |||||||
Fuel supply | Fuel Injection | |||||||
Primary/Secondary reduction ratios | 65/43 (1.512) / 45/17 (2.647) | |||||||
Tranmission type | Constant mesh, 6-speed | |||||||
Caster/Trail | 25 degree/109 mm | |||||||
Gear ratios | 1st = 2.533, 2nd = 2.063, 3rd = 1.762, 4th = 1.522, 5th = 1.350, 6th = 1.208 |
chassis
Frame type | Diamond |
---|---|
Suspension (Front/Rear) | Telescopic fork / Swingarm |
Brake Type (Front/Rear) | Dual Hydraulic disc brake Ø 320 mm / Single hydraulic disc brake Ø 245 mm |
Tyre size (Front/Rear) | 120/70 ZR17M/C (58W) /190/50 ZR17M/C (73W) |
Wheel Travel (Front/Rear) | 130 mm / 130 mm |
Dimensions
Overall length x width x height | 2,140 mm × 770 mm × 1,060 mm | |
---|---|---|
Kerb Weight | 214kg | |
Seat Height | 815 mm | |
Wheelbase | 1,460 mm | |
Minimum ground clearance | 135 mm | |
Engine oil volume | 3.8 liters | |
Fuel tank volume | 18 litres |
No comments:
Post a Comment